Do převodovek dvoutaktů se vyrábí speciální převodový olej, který je vhodný třeba právě i do DT. Samozřejmě lze použít i klasický převodový, velký rozdíl v tom není. Ale každopádně musíte uvážit jeho specifikaci. Standardně je psaný s hodnotou 10W. To je hodnota doporučovaná výrobcem, takže když bude tenhle, je vše v pořádku. Pouze pokud jste skalní motorkáři a jezdíte i v -5°C a mín, doporučoval bych klidně i 5W. Nějaká extrémní tepla v ČR nejsou, takže ani ti z Hodonínska se nemusí obávat a mohou používat 10W.
Olej u DT se mění u nového stroje po 1000km a potom už všichni měníme po 24000km nebo každé 2 roky (s tím, že kontrolovat jeho hladinu bychom měli mnohem častěji).
Olej měníme zásadně když je ohřátý motor (nejlépe tak nejmíň po 20 minutách jízdy). Připravíme si nějakou nádobu, DT postavíme na stojánek a uvolníme nejníže položený šestihranný šroub na pravém víku motoru. Nemůžete si to splést, všechny ostatní šrouby jsou křížové. Šroub vyndáme a tak 30 min necháme vytékat. Potom DT nakloníme mírně na pravou stranu a chvíli počkáme, než ještě nějaký olej vykape. Pak šroub našroubujeme zpátky a utáhneme (pozor na měděnou podložku, která by na tom šroubu měla být).
No a nyní vám nic nebrání, abyste nalili do převodovky nový olej. Mělo by ho tam být 750 ml.
Původní článek z dt125.ic.cz přepracoval a doplnil: Bobo