Originální řetěz pro DT je D. I. D. typ 428V. Je to o-kroužkový řetěz – aby bylo jasno všem: o-kroužkový řetěz je takový, který má každý váleček na řetězu těsněn o-kroužkem, neboli tenkým gumovým kroužkem s kruhovým průřezem, který má za úkol zabránit nečistotám vstupovat do válečků (ty jsou tvořeny malými kluznými ložisky). O-kroužkový řetěz má tím pádem větší životnost, ovšem na druhou stranu má větší odpor, což v podstatě snižujě výkon, a také se nevhodným zacházením mohou kroužky zničit (například při aplikaci nevhodného čistidla, jako je benzín).
Každý řetěz si však po nasazení "sedá" a tím se natahuje. Proto je potřeba ho jednou za čas napnout. Vůle řetězu má být v rozmezí 25 až 40 mm, jakmile je tedy větší, musíte řetěz utáhnout. Jak se vůle měří je asi nejlépe jasné z obrázku.
Postavte DT na centrální stojan (neboli tak, aby DT stálo na motoru), abyste měli zadní kolo ve vzduchu. Povolte zadní osu. Na obou stranách osy jsou takové excentrické podložky s číslováním. Obě nastavte (otáčením se bude zadní osa posouvat dozadu, pokud to nepůjde jen otočením podložky, trhněte zadním kolem dozadu ručně) na stejné číslo a přitom koukejte, jakou má řetěz vůli (prověšení). Když budete mít na obou stranách stejné číslo a vůli řetězu v požadovaném rozmezí, tak můžete zadní osu zase utáhnout.
Nyní sundejte motorku ze stojanu a znovu zkontrolujte prověšení řetězu, zatížením (a tudíž propružením kyvné vidlice) se totiž změní – řetěz bude víc utažený než na stojanu. Pokud je i po této kontrole průvěs v pořádku, dotáhněte zadní osu a je hotovo, v opačném případě dejte DT znovu na stojan a utáhněte či povolte řetěz dle potřeby.
Řetěz by měl být pořád namazaný, protože olej zabraňuje jeho korozi a zlepšuje jeho pohyb a ohyb na ozubených kolech. Není od věci mazat řetěz po každé delší projížďce. Na řetězy používejte nejlépe oleje ve spreji k tomu určené. Obsahují látky, které dopraví mazivo až do válečků a následně se odpaří. Při použití například motorového oleje se vám naopak neodpaří nic a olej proto bude z řetězu cákat, na druhou stranu je to mnohem levnější.
Jestliže nemáte doma tlakový čistič a nemůžete po každé jízdě řetěz důkladně vyčistit od bahna, nebo vám bahno na řetězu zaschlo, sundejte řetěz z motorky, očistěte ho ocelovým kartáčem a nastříkejte olejem. K odmaštění řetězu s o-kroužkem nepoužívejte benzín, protože o-kroužky ničí. Vhodný je třeba petrolej nebo speciální čistič řetězů.
Původní článek z dt125.ic.cz přepracoval a doplnil: Bobo