Svíčka je dost důležitý prvek v motoru a podle ní se dá určit jak motor spaluje. Většina lehčích závad je způsobených právě svíčkou. Pro úplnost – do DT patří NGK BR9ES se vzdáleností elektrod 0,7 - 0,8 mm.
Hnědé, žlutohnědé nebo šedé opálení naznačuje, že motor i svíčka jsou v dobrém stavu.
Světle hnědé usazeniny popela tvoří "kůru" na elektrodách a izolátoru. Vede to k vynechávání zapalování. Způsobeno nadměrným množstvím oleje ve směsi nebo špatnou kvalitou oleje/benzínu.
Suchá, černě začouzená usazenina vede k vynechávání zapalování a ke slabé jiskře. Způsobeno bohatou směsí, vadným sytičem nebo špinavým vzduchovým filtrem.
Mokré usazeniny oleje vedou k vynechávání zapalování a slabé jiskře. Způsobeno unikáním oleje přes pístní kroužky nebo vadným vedením ventilů (4T) nebo nadměrným množstvím oleje ve směsi (2T).
Jakoby bílé puchýřky na izolátoru a zesklovatělé elektrody. Je to způsobené poruchou v nastavení zapalování, nesprávným palivem nebo poruchou v chladícím systému.
Opotřebované elektrody způsobují špatné startování za vlhka a zimy. Zvyšuje se spotřeba paliva.
Bílá či světle šedá barva izolátoru značí chudou směs – hrozí propálení pístu či zadření motoru.
Autor: Kubas