Fórum Inzerce
dt125.cz > Servis a úpravy > Údržba a opravy > Kontrola zapalovací svíčky a nastavení směsi

Kontrola zapalovací svíčky a nastavení směsi

Svíčka je dost důležitý prvek v motoru a podle ní se dá určit jak motor spaluje. Většina lehčích závad je způsobených právě svíčkou. Pro úplnost – do DT patří NGK BR9ES se vzdáleností elektrod 0,7 - 0,8 mm.

normální

Normální stav

Hnědé, žlutohnědé nebo šedé opálení naznačuje, že motor i svíčka jsou v dobrém stavu.

popel

Sedimenty popela

Světle hnědé usazeniny popela tvoří "kůru" na elektrodách a izolátoru. Vede to k vynechávání zapalování. Způsobeno nadměrným množstvím oleje ve směsi nebo špatnou kvalitou oleje/benzínu.

karbon

Usazeniny karbonu

Suchá, černě začouzená usazenina vede k vynechávání zapalování a ke slabé jiskře. Způsobeno bohatou směsí, vadným sytičem nebo špinavým vzduchovým filtrem.

olej

Znečištění olejem

Mokré usazeniny oleje vedou k vynechávání zapalování a slabé jiskře. Způsobeno unikáním oleje přes pístní kroužky nebo vadným vedením ventilů (4T) nebo nadměrným množstvím oleje ve směsi (2T).

bílé puchýře

Přehřívání

Jakoby bílé puchýřky na izolátoru a zesklovatělé elektrody. Je to způsobené poruchou v nastavení zapalování, nesprávným palivem nebo poruchou v chladícím systému.

opotřebovaná

Opotřebovaná svíčka

Opotřebované elektrody způsobují špatné startování za vlhka a zimy. Zvyšuje se spotřeba paliva.

bílá - chudá směs

Světlá barva

Bílá či světle šedá barva izolátoru značí chudou směs – hrozí propálení pístu či zadření motoru.

Autor: Kubas

Valid CSS
Valid XHTML 1.0 Strict