Fórum Inzerce
dt125.cz > Servis a úpravy > Údržba > Hlavní tryska

Hlavní tryska

Funkce

Hlavní tryska ovlivňuje bohatost směsi při plném (či téměř plném) plynu. Je to ovlivněno jejím průměrem – větší průměr otvoru v trysce znamená propuštění většího množství benzínu. Než se pustíte do její výměny, ověřte si, zde je to vůbec třeba: přečtěte si článek o seřízení karburátoru, vyperte vzduchový filtr, případně vyčistěte výfuk (abyste nastavovali směs při optimálním stavu), poté se vraťte k článku o seřízení karburátoru a zachovejte se podle bodu 6.

Pokud jste při této kontrole došli k závěru, že při plném plynu máte chudou směs, můžete se pustit do výměny hlavní trysky za větší.

Výměna

Jelikož je všude kolem karburátoru placu jako v hodinkách a velice špatně by se nám vyndaval karburátor, budeme muset rozdělat tyto části motorky: kryt vzduchového filtru, kryt baterie, sedlo, nádobku s brzdovou kapalinou a expanzní nádobku s chladící kapalinou. Vřele doporučuji jakékoli šroubky přišroubovat na své místo. Poté, co jste všechny tyto části sundali, se pustíme do dalšího rozdělávání.

  1. Protože karburátor drží na dvou tuhých gumových hubicích, musíme rozdělat box se vzduchovým filtrem a baterií. Celý box je rozdělen na 2 části – levá s filtrem (1) a pravá s baterií (2). Celý box zároveň slouží jako kryt zadní tlumící jednotky. Rozšroubujte všechny šrouby včetně toho za baterií (3). Odendejte box s baterií. Skrz levou část boxu (s filtrem) vede hadička od expanzní nádobky, tu také odmontujte (pro lepší manipulaci s boxem). Nyní je pravá strana boxu volná a můžeme ji odendat.

    airbox airbox2
  2. Poté si stoupněte na levou stranu motorky. Povolte objímky (1, 2) na těch gumových hubicích, které drží celý karburátor (levá hubice = výstup směsi s benzínem, pravá hubice = vstup vzduchu od vzduchového filtru).

    objímka objímka2
  3. Nyní můžeme vysunout karburátor z těch hubic tak, že levou část boxu začneme vysouvat směrem k zadnímu kolu. Tím vám karburátor vyklouzne z hubic a je volný až na čtyři hadičky, které ho ještě drží. Odendáme hadičku u palivového ventilu. Z pravé strany karburátoru vysuneme dvě hadičky s chladící kapalinou a něčím je ucpeme, například šroubkem. Zbyl nám tam bovden od plynu, ten rozděláme dvěma šroubky na horní straně karburátoru a vyndáme ho i se šoupátkem a jehlou.
  4. Teď je karburátor zcela volný a můžeme s ním manipulovat. Odšroubujeme spodní část karburátoru – plovákovou komoru(1). A nyní na nás vykoukla tryska (2), ta je zakryta nějakým plastem (3) – sundat. Trysku pak normálně vyšroubujeme. Na trysce je její číslo (210 standard). No a místo ní dáme větší, například 240 či 260.

    karburátor tryska v karburátoru vyndaná tryska
  5. Na závěr vše sestavíme zpět a po zahřátí motocyklu opět provedeme kontrolu směsi.

Autoři: Marek Skalský, Bobo

Valid CSS
Valid XHTML 1.0 Strict