Protože každý z nás má o dokonalém vzhledu jiné představy, je zde nastíněno pouze několik osvědčených typů úprav, jejichž konkrétní realizaci již každý jistě provede podle svého gusta.
Spoustě lidem se nelíbí přední placatý a sklopený originální blatník. Osvědčenou úpravou je koupě jiného blatníku. Pravděpodobně budete muset z důvodu napasování upravit mřížku ve spodní části masky (to se netýká nových modelů DT), ale změna vzhledu je za to skutečně razantní a omlazující. Nejčastěji majitelé volí blatník z Yamahy YZ, prostě na DT vzhledově sedí. Dejte se při koupi pozor na různé druhy tohoto blatníku – závisí to na roku výroby YZ, pro který je blatník určen.
Další součástí DT, která se nelíbí hodně majitelům, je jeho standardní podblatník, který je opravdu velký a působí dojmem, že patří na mnohem starší stroj. Není nic jednoduššího, než koupit podblatník jiný, výběr je slušný. Problém však opět nastane při snaze nový podblatník přidělat. Pokud nechcete vrtat do blatníku a mít skrz něj šrouby, nabízí se ještě jedna osvědčená možnost (je použitá pro přidělání podblatníku na fotografii), a to uříznout originální podblatník tak, aby nám zbyla co nejmenší část, která však obsahuje díry pro přichycení (část, která je schovaná pod blatníkem, za světlem). Tento kus plastu spojte libovolným způsobem s novým podblatníkem, přičemž si dejte pozor na sklon – v případně potřeby ho upravte podložením v některé části mezi spojovanými plasty. No a nyní tuto sestavu přichyťte stejně jako byl přidělán originální podblatník. Závěrem je nutné podotknout, že většina prodávaných podblatníků nemá homologaci, o čemž je dobré vědět.
Výměna samotného blatníku již není tak běžnou úpravou, a to především proto, že originální není nikterak ošklivý a také proto, že napasovat nový blatník je úkol pro zdatné kutily. Stejně jako u předního blatníku, i zde se často používá plast z Yamahy YZ.
Někomu se originální maska DT nelíbí, někdo zastává názor, že s jinou maskou už DT není DT. Každopádně možnost koupě jiné masky tu je. I zde si však dejte pozor na to, že se prodávají masky jak s homogací, tak bez ní. S velkou pravděpodobností bude problémem opět to, jak novou masku přidělat. Předem zvažte a při výběru myslete na to, jak tam masku dáte, přičemž nedbejte jen na to, jak masku uchytit, ale také na to, že se vám "do ní" musí vejít budíky.
Originální blinkry jsou veliké a jejich design se nezměnil snad od počátku výroby DT. Zde není nic jednoduššího, než se vydat do prodejny a vybírat z množství miniblinkrů. Pro DT budou asi vhodné plastové, nejlépe s ohybnou stopkou. Vybírat můžete nejen na základě velikosti a vzhledu blinkru, ale také podle délky stopky a svítivosti (použité žárovky) nových blinkrů.
S instalací by neměl být problém, jen přepojíte drátky a blinkry nasadíte místo původních. U zadních blinkrů můžete vynechat plechové nástavce a blinkry přidělat přímo na podblatník.
Běžnou úpravou, kterou provádějí především ti, co jezdí více v terénu, je prosté sundání zpětných zrcátek. Pokud však patříte k těm, co si myslí, že zpětná zrcátka jsou užitečná, můžete si alespoň koupit zrcátka jiná. Samozřejmě je rozumné vybrat zrcátka stylově se hodící na DT, nejlépe hodně ohebná, aby přežila případné nárazy.
Původní kryty páček nejsou zrovna výkřikem moderního vzhledu a navíc ani moc nechrání, protože jsou příliš ohebné. Proto je dobré si v rámci ochrany páček (které se bez chráničů zlomí takřka při každém položení) a ochrany rukou před odlétavajícími kameny atp. pořídit nějaké lepší blastery. Jsou různé druhy, některé se chytají i z boku do řídítek, některé ne (jako ty originální), některé mají hliníkovou výztuhu, jiné ne. Výběr je na vás, samozřejmě musíte počítat s tím, že ty s výstuhou sice mnohem více vyrží, nicméně také stojí třeba třikrát více než ty bez výstuhy.
Pokud se bojíte, že někde v lese poškodíte svůj motor, můžete si namontovat ochranný kryt motoru. Někde nabízejí přímo vyrobený na DT, ovšem cena je dost nepřiměřená. Kdo nechce platit, může si zkusit naohybat kryt motoru sám.
Kryt rámu, který jistě znáte z jiných endur, je velmi užitečná věc, ze které má určitě radost lak rámu, který se jinak odírá obuví. Dále zde platí to samé jako u krytu motoru – existuje kryt rámu přímo na DT, který lze koupit, nebo můžete kryt zkusit vytvořit sami.
Někdo je má rád, někdo ne, každopádně k úpravě motocyklu ke spokojenosti majitele mohou sloužit dobře. Pokud si nevyberete z běžné nabídky v obchodech, nebo chcete něco extra, není nic jednoduššího. Stačí si svůj polep na počítači vytvořit (pokud chcete mít polepy vyřezávané, tak musíte mít obrázek ve vektorové grafice) a zajít někam, kde vám ho vytisknou na kvalitní samolepku, například do reklamní agentury.
Často viděnou úpravou na DT je absence nosiče na zadním blatníku, někdo ho prostě nepotřebuje a DT bez něj vypadá sportovněji. A k tomu, co je na obrázku – pokud chcete mít něco extra, můžete si pořídit (za docela velkou cenu) takovýhle pěkný a moderní nosič.
Autor: Bobo