Opět z důvodu rychlostního limitu byly některé motocykly Yamaha DT125 upraveny tak, aby nešlo používat šestý rychlostní stupeň. Z toho vyplývá fakt, že tyto DT nemají jinou převodovku, která by měla pouze pět rychlostních stupňů, ale mají převodovku stejnou, jen je v ní jednoduchým zásahem znemožněno zařazení šesté rychlosti. Naštěstí to jde celkem snadno změnit.
Nejdřív začněte vypuštěním převodového oleje (popsáno v článku o výměně převodového oleje). Dále postupně a střídavě povolte šrouby, které drží víko motoru a následně ho odklopte (případně si pomozte šroubovákem). Dejte při tom pozor na těsnění, které muže být přilepené a na válečky pro aretaci (ukazují šipky na obrázku). Hadrem utřete zbytky oleje a podívejte se, jak se tam inženýři z Yamahy vyřádili.
Teď si zahýbejte s řadící pákou a koukejte, co to dělá. Tam, kde se to hýbe (pro nevidomé vlevo dole pod spojkou), tak tam je kámen úrazu a něco, co tam už za chvíli nebude.
Nyní řaďte nahoru až na pětku (když to nepůjde, tak točte se spojkou – to je takový to velký, kulatý, stříbrný, na obrázku uprostřed – a přitom řaďte, mělo by to být lepší). Teď, když zkusíte zařadit šesktu, tak byste tam měli vidět plíšek, který brání jejímu zařazení.
Dále jsou dvě možnosti:
No a po tom, co jste něco provedli s tím plíškem, zkuste zařadit šestku a pro jistotu i ostastaní rychlosti, při tom kontrolujte, jestli řazení něco nebrání. Pokud byla kontrola úspěšná, nasaďte víko motoru, nalijte nový olej a je hotovo.
Původní článek z dt125.ic.cz přepracoval a doplnil: Bobo